Acquisitie Model

Identificeer snel en eenvoudig de meest kansrijke B2B leads

MacBook mockup
Hoe het werkt

Acquisitie in 6 stappen

Klantenbestand matching

We koppelen jouw klantenbestand aan onze uitgebreide bedrijfsdatabase. Dit helpt ons om jouw bestaande klanten beter te begrijpen en gelijksoortige prospects te vinden.

Doelgroep en marktpositie

Door analyse van de markt en jouw huidige klanten, bepalen we nauwkeurig je doelgroep en je positie in de markt.

AI Look-a-like modellen

Onze geavanceerde AI-modellen scannen de database om de meest kansrijke leads te identificeren. Ze evalueren de kans dat deze leads klanten worden, hun potentiële waarde en de propositie die waarschijnlijk het beste aansluit bij hun behoeften.

Evaluatie van leads

Leads worden grondig beoordeeld op basis van hun koopkans en de mogelijke waarde die ze naar jouw bedrijf kunnen brengen.

Aanbieden van leads

De gekwalificeerde leads worden overzichtelijk aangeboden in onze sales funnel. Dit maakt het eenvoudig om leads te beoordelen en te prioriteren voor verdere acties.

Opvolging en beoordeling

Je kunt de leads direct in onze funnel beoordelen en opvolgen. Dit systeem zorgt voor een efficiënte workflow en maximaliseert je kansen om succesvolle klantrelaties op te bouwen.
Verhoog conversies met het Lead Score Model

Hoe identificeer je de beste prospects?

Onze geavanceerde leadscore-techniek wijst een dynamische score toe aan elke prospect. Zo onderscheiden we de meest veelbelovende leads van de rest. Dit stelt je in staat om je verkoopinspanningen te focussen op diegenen die het meest waarschijnlijk zullen converteren.
Dashboard mockup
Dashboard mockup
Optimaliseer je omzet met het Lead Value Model

Hoeveel is een prospect waard?

De Acquisitie module maakt het mogelijk om de prestaties van acquisitiestrategieën te meten en te analyseren, waardoor je inzicht krijgt in wat wel en niet werkt.
Optimaliseer je productaanbod met het Entry Product Model

Welk product heeft de grootste kans op conversie?

Het entry product model biedt een strategische benadering om te bepalen welke producten je het beste kunt aanbieden aan potentiële klanten, met als doel de conversie te maximaliseren.
Dashboard mockup
FAQ

Alles over Acquisitie

Wat is het Acquisitie model?
Het Acquisitie model is gebaseerd op Lead Scoring. Dat is een methode waarmee potentiële klanten (leads) gerangschikt worden op de kans dat ze klant van je gaan worden. Dit kun je doen aan de hand van voorspellende modellen (look-a-like modellen). Uiteraard kun je ook al belangrijke stappen zetten door gestructureerd je profielen in kaart te brengen en te verrijken.
Is mijn datakwaliteit wel goed genoeg?
Nummer één frustratie in acquisitie (naast misschien nét het iets te vaak nee  horen...)? Datakwaliteit! Het gras bij de buren is écht niet groener. Datakwaliteit is overal een uitdaging. En natuurlijk is het simpeler gezegd dan gedaan om een goede prospectlijst op te stellen.

Daarom bieden wij een data cleansing proces aan: je laadt je klantenlijst in (naam, adres, telefoonnummer) en krijgt deze opgeschoond retour incl. kenmerken vanuit de referentiedatabase die we bijhouden. Je kunt hierbij denken aan kenmerken zoals branche, medewerkers, maar ook of het bedrijf nog actief is.

We schonen schrijfwijze op (hoeveel verschillende manieren om een telefoonnummer te noteren heb je in je lijst?) en ontdubbelen records. Vervolgens matchen we aan ons bedrijvenbestand, om zo te zien of een bedrijf nog actief is en het profiel compleet te maken.

Daarnaast is het ook goed om in kaart te brengen waar nieuwe leads vandaan komen en hoe die geregistreerd worden. Eenmalig opschonen is natuurlijk goed, maar als je je formulieren / nieuwe leads niet blijft opschonen, dan vervuilt het bestand alweer snel. Denk dus na over hoe je registraties op online formulieren definieert en maak afspraken om zo een consistente invoer in je CRM en andere systemen te waarborgen.
Wat zijn belangrijke componenten binnen het Acquisitie model?
Belangrijke componenten van een acquisitiemodel zijn onder meer: het identificeren van doelmarkten, het analyseren van potentiële klanten, het prioriteren van leads, het ontwikkelen van outreach-strategieën, het meten van prestaties en het aanpassen van de aanpak op basis van feedback en resultaten.

Wil jij ook meer conversie?

Met acquisitie win je tijd, bespaar je geld, en krijg je meer inzichten in gekwalificeerde leads

Can’t find the answer you’re looking for? Please chat to our friendly team.